Sri Lanka, Wilpattu / Minneriya - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Désirée - WaarBenJij.nu Sri Lanka, Wilpattu / Minneriya - Reisverslag uit Mihintale, Sri Lanka van Désirée - WaarBenJij.nu

Sri Lanka, Wilpattu / Minneriya

Blijf op de hoogte en volg Désirée

13 Augustus 2016 | Sri Lanka, Mihintale

Het is al weer even geleden dat ik wat geplaatst heb. De 11 e zijn we van Dubai naar Colombo gevlogen. Daar aangekomen gegeten en naar bed. De 12 e hadden we een drukke dag. Om 11 u komt Jan met de chauffeur om de route door te nemen. Dit natuurlijk met een stukje taart. Onze Quin is immers jarig.
Na alles weer ingepakt te hebben op naar de vismarkt. Het moet heel erg gestonken hebben, maar dit is een van de weinige momenten dat het fijn is om niets te ruiken.Aardig om te zien.

Daarna door naar de tour over het Dutch Channel. Mooie natuur, onderweg nog een Toddy gedronken. Dit is een illegaal gestookte brouwsel gemaakt van de bloem van de cocospalm. Best om te doen, tot je in de kan kijkt welke vol zit met wespen. Een mannetje van in de 60 klimt op blote voeten in de boom om het goedje er uit te halen.

S Avonds hadden we bij mensen thuis (via Jan) een klein feestje met een BBQ voor onze Quin dr verjaardag. Ze hadden zelfs een kadootje en weer een taart meegebracht. Echt een warm onthaal.

De volgende dag door naar Mihintale, dat is een oude ruine. Niet helemaal ons ding, veel oude stenen.

En daarna naar Wilpattu NP, na een hele tijd rondrijden hebben we een kleine krokodil gezien, wat apen , leguanen gezien. Maar helaas nog geen luipaard. Toen terug naar de uitgang zien we een rijtje jeeps staan. En wat komt daar uit het bos, jawel een luipaard. Wat een geluk, hij ging rustig drinken uit een poel. Geweldig!

Gisteren hebben we een tour gedaan door Habarana, eerst een stukje met een ossekar en daarna op een farm wat rondkijken. Leuk om te zien maar het hoogte punt van de dag was toch wel Minneriya NP. We hebben honderden olifanten van echt dicht bij gezien. Super! Het is (denk ik, ben er nooit geweest) alsof je je in Afrika waant.

En 's avonds een massage gehad, aardig maar niet mijn ding. Dat gepluk, hihi.

Dat was het weer!

• 16 Augustus 2016 - 17:54

SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN:

Zo een luipaard gaaf, speciaal hè om al die dieren live te mogen zien nog een fijne reis xxx