Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Désirée - WaarBenJij.nu Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Désirée - WaarBenJij.nu

Sigiriya

Blijf op de hoogte en volg Désirée

15 Augustus 2016 | Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag een dagje Pollanaruwa. Dit was een oude stad , voorheen hoofdstad van Sri Lanka. Nu een ruine. We hadden een klein meningsverschil met het huren van de fiets. We hebben entree betaald (voor ons 5en rps 17.500), wij waren in de veronderstelling dat daar de fiets huur, om door de oude ruines/stad te rijden, bij in zat. Helaas, weer 5.000 rps. Dat schoot een beetje verkeerd, meer omdat ze gisteren ook al eisten om meer tip. Daar stoppen we dus mee.

Maar goed, wij natuurlijk lopend door de oude stad, mooie stoepa's en oude ruines, Onze chauffeur was zo vriendelijk om met de bus het complex op te rijden en ons rond te rijden.

Daarna zijn we nog even naar het hotel gegaan, een bijkomen. Na wat te hebben gegeten zijn we nog de Pidurangala rock gaan beklimmen. Voor we naar boven konden, moesten Quin en ik eerst nog een sjaal huren om om de knopen. We hadden er geen erg in dat op de Pidurangala een tempel gebouwd is. Deze rots is overigens voordeliger van entree maar wat het belangrijkste is, dat hij uitkijkt op de Lion Rock. Op de Lion rots ligt bovenop de rots de overblijfselen van het oude koninklijke paleis. Je kan de Lion rock ook beklimmen maar wij hebben gekozen voor het zicht op de rots. Welke, met een beetje fantasie, lijkt op een leeuwen kop.

Voor vandaag was dat het weer, morgen lekker relaxen in Trincomalee.

Heerlijk!