aankomst Maleisië - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Désirée - WaarBenJij.nu aankomst Maleisië - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Désirée - WaarBenJij.nu

aankomst Maleisië

Door: Nobeltjes

Blijf op de hoogte en volg Désirée

16 Juli 2011 | Maleisië, Kuching

Goede morgen allemaal,

Hier ons eerste verslag vanuit Maleisie. Dinsdag vanuit Goirle vertrokken naar Frankfurt, daar een hotelletje gepakt. Woensdag ochtend na het ontbijt zijn we met de shuttle richting de luchthaven gegaan. De grote reis gaat beginnen, met Quatar vliegen is prima bevallen, dus Sien je had gelijk. Dit is helemaal ok. Na een tussen landing in Doha (Quatar) weer verder, vanuit de lucht was het erg mooi om Doha te zien liggen, veel lichtjes en erom heen zand, zand en nog eens zand. Wat wil je nog meer in de woestijn.
In Kuala Lumpur aangekomen, meteen op zoek naar de terminal van Firefly, weer in checken, douane, etc. Dit was even anders, het eten was ranzig, tenminste van Stephan en mij. De kinderen vonden het ok. Na een vlucht van zo'n 1,5 uur aangekomen in Kuching. Hier opgehaald door een chauffeur van het hotel. Eenmaal aangekomen in het hotel met 25 uur reistijd achter de rug (vanaf vertrek uit hotel in Frankfurt) en weinig slaap, hebben we snel een douche genomen en zijn we de stad ingegaan. Kuching is ook wel Catcity, Kuch betekend blijkbaar kat. Katten zijn hier ook wel nodig want Quincy heeft hier al een muis zien lopen en Stephan en Floyd een rat, Jakkiebah! Goed dat ik het niet gezien heb, ik zou gillend naar de luchthaven zijn gelopen. Held dat ik ben! Wel opvallend zijn de rioleringen die gewoon over straat lopen. Verder wel een leuke stad. We hebben 's avonds wel erg lekker gegeten bij Blablabla. Gisteren zijn we na het ontbijt, op zoek gegaan naar het busstation om zo naar Semmengoh wild life park te gaan. Op weg naar dit busstation zijn we door Chinatown gelopen en hebben we veel, heel veel vieze stinkende straatjes gepasseerd. Quincy werd er helemaal onpasselijk van. Wat op zich al erg grappig was. Nu moet ik toegeven dat zelfs ik het geen aangename geur vond, en ik ruik toch erg slecht. Er lag van alles, gedroogde vis, kippepoten, groente, kleding.... Allemaal te smerig (volgens Quincy). Semmengoh,is een opvang voor Orang Utangs, die leven daar min of meer in het wild. Erg leuk zo'n familiebezoek. Rond een uur of 3 gingen de verzorgers de apen voeden, ze kwamen echt dicht bij! Erg gezellig wat voor trucjes ze allemaal uitvoeren in die bomen en lianen. Er was een super grote mega aap genaamd Richie. Floyd vond het helemaal geweldig om te zien. Na terug komst ergens wat gegeten en in het hotel nog een spelletje Carcasonne gespeeld. Het hotel is overigens goed, we hebben een mooie kamer, het ontbijt is ok. We beginnen 's morgens met rijst, bami, worstjes, pittige soep. En er liggen overigens ook wat kleine sandwiches. Een beetje vreemd, maar wel lekker. We passen ons gewoon aan. Ook aardappelen zijn bij het ontbijt te vinden, dus Anja je kan je vader gerust stellen. Maar goed ook want ik was de zak vergeten! Koen, de zak snoep is in de smaak gevallen, hij was bij aankomst al op!
Goed, wij gaan zo weer onze koffers pakken. We worden zo meteen opgehaald om naar Damai te gaan, verder lassen we vandaag een luie dag in. Beetje zwemmen, beetje lezen.

Groetjes aan iedereen! Echt heel leuk om al jullie reacties te lezen! Voor de reizigers een goede reis en andere een fijn weekend.

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Quincy en Desiree

• 16 Juli 2011 - 03:10

En Ook Van Ons:

papa (stephan) en ik (floyd)

• 16 Juli 2011 - 06:15

Corine:

goh ook leuk om van jullie te horen, zet maar een wasknijper op je neus, dan gaat het vast een stuk beter, geniet van het vervolg van jullie reis en ja ook stephan en floyd hahahah
    ennuhhhh vergeten jullie de kotszakken uit the plane niet???????
    toedeloeeeeeeeeee

• 16 Juli 2011 - 08:03

Jay:

Hoi nobeltjes,
    Een leuk verhaal, blijf schrijven dan blijf ik jullie natuurlijk volgen! Heel veel plezier!
    xx vanuit Griekenland

• 16 Juli 2011 - 10:01

Anja:

Ik ben gerustgesteld haha.
    Geniet ervan. Groetjes

• 16 Juli 2011 - 14:42

Pap En Mam:

Heel leuk zo'n verslagje van jullie reis het is nu net of we het zelf ook een beetje meebeleven. Blijf dit vooral doen dan lijkt de tijd die jullie weg zijn niet zo lang.
    Maak samen heel veel plezier en deze reis zal een blijvende herinnering worden.

PAP Mam

• 16 Juli 2011 - 17:09

Tante Door:

lekker spanned, ik leef met jullie mee kijk uit naar het volgende verslag doei

• 16 Juli 2011 - 19:12

Jelske:

is het leuk daar? heb je al leeuwen gezien?
    groeten jelske

• 17 Juli 2011 - 10:37

SIEN EN JOHN:

hallo samen
    nou het kan erg stinken he in china town, ik heb toen een paar dagen niet gegeten bah. Wat een avonturen maken we toch mee, we hebben veel te vertellen strax.
    en inderdaad de kotszakken niet vergeten en dan vooral van de binnenlandse vluchten
    have fun en tot het volgende verhaal
    dikke x van ons down under

• 17 Juli 2011 - 10:38

Sik En Moon:

Leuk om het zo te lezen, we hopen snel weer meer verhalen te kunnen lezen. geniet er maar van groetjes moon en sik

• 17 Juli 2011 - 14:27

Tante Diny Vermeulen:

hallo desiree en stefan en kids we hopen dat jullie een fijne vakantie hebben en veel mooi weer .
    groetjes van ome huub en mij doei en we blijven jullie volgen

• 17 Juli 2011 - 14:54

Toos:

keileuk, allemaal, behalve die ratten brrrrrrrrrrr hahha

geniet ervan

• 17 Juli 2011 - 22:14

Wilma:

geniet er van en maar te hopen dat die muizen en ratten de vieste beesten zijn die je gaat zien. Misschien hebben ze ook nog leuke spinnen. Niet teveel luie dagen inlassen dat kan thuis weer.
    De groeten.

• 18 Juli 2011 - 20:51

Gerben En Lucia:

Heej, leuk zeg zo'n weblog! Zo te lezen wordt dit voor jullie wel een super vakantie. Ben straks beniewd naar de foto's. Veel plezier!!