Last Frontier - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Désirée - WaarBenJij.nu Last Frontier - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Désirée - WaarBenJij.nu

Last Frontier

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Désirée

01 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is al weer even geleden maar hier zijn we dan weer, terug uit de jungle! We zijn zaterdag opgehaald door Jason. Na wat boodschappen te hebben gedaan, zijn we op weg gegaan naar het Last Frontier resort aan de Kinabatagan rivier. Dit wordt gerund door Gert uit Belgie en Jason uit Kuala Lumpur. Zij hebben een resort letterlijk boven in de jungle. Om het resort te bereiken moet je een 580 traptredes beklimmen. Dit zijn er veel maar het is zeker de moeite waard, wat een uitzicht. Echt een schitterende locatie. Je hoort er allerlei jungle geluiden, echt super. Aangekomen werden we eerst verwelkomd met een lunch. Daarna naar de kamers, nette kamer, mooie douche, niets mis mee. Even lekker opfrissen en daarna weer naar beneden voor de boot cruise over de Kinabatagan rivier, deze loopt dwars door het regenwoud. Nu maar hopen dat we ook wildlife kunnen spotten. Nou dat is zeker gelukt, om te beginnen zag Floyd een krokodil weg glippen, daarna zagen we longtail makaken, een probiscus monkey ook wel de Oeran Belanda (Dutchman) genoemd vanwege zijn grote rode neus. En bedankt! Op terugweg zagen we ook nog een Silverleaf monkey. Het is echt fantastisch om deze dieren in het wild te zien. Na terug komst in het resort weer genieten van een heerlijke maaltijd, die waren overigens allemaal heerlijk! Op tijd naar bed, want de volgende ochtend stond er een junge trekking op het programma. In de ochtend hoorde we een vreemd geluid! Iets van WaKu Waku, dit bleek een gekko te zijn. Na het ontbijt op pad, onze gids probeerde wat slangen op te sporen. Helaas is dit niet gelukt, wel hoorde we de makaken. Quincy vond het niet zo'n ramp dat we geen slangen hebben gezien , niet direct haar favoriete dier. We zagen dat er een wild zwijn aan het wroeten was geweest en uiteraard weer het fantastische uitzicht over het regenwoud. Wat is dit mooi, al blijf je hier 4 weken. Je ziet telkens weer niewe dingen. De kinderen vinden het ook helemaal fantastisch. We genieten er gelukkig allemaal van. Na wat te hebben gerelaxed de volgende boottocht over de rivier. Er waren in de jungle olifanten gesignaleerd, we hoopten dat we ze zouden zien. Helaas is dat niet gelukt, wel hebben we en Oerang Oetang gezien, hornbill, makaken, leguanen, Probiscus monkey. Volgens de gids waren het mannetjes Probiscus monkeys. Quincy vroeg aan de gids hoe hij dit zo kon zien, omdat ze nogal hoog in de bomen zitten. Het antwoord was eigenlijk heel simpel; 'because of the male equipment". Okee, hij had ook kunnen zeggen vanwege de enorme neus. Het is overigens erg knap hoe zo'n gids de dieren weet te spotten. De dieren zijn helaas niet zo goed in poseren voor de camera, het valt nog niet altijd mee om een mooi plaatje te schieten. We hebben wel behoorlijk wat foto's maar de bestanden zijn dusdanig groot en de computers wat verouderd. Waardoor we niet zoveel foto's op de weblog kunnen plaatsen. Deze volgen dus nog. Nog een nachtje en dan gaan we weer verder!Het verblijf bij Jason en Gert is echt een aanrader, we zijn verwend en hebben er enorm van genoten. Vanmorgen zijn we naar het Rainforest Discovery center gebracht, onder weg kom je dan ontzettend grote palmolie plantages tegen. Deze plantages zijn op zich wel mooi om te zien echter is het jammer dat deze ten kostte van de jungle zijn aangelegd. Maleisie levert een groot deel van deze palmolie aan Nederland. Het wordt namelijk in heel veel producten gebruikt. In het RDC hebben we rond gewandeld. We hebben allerlei jungle planten gezien, oa theeplant, koffieplant, enorme bomen, termietenheuvels, te veel om op te noemen. Vanmiddag zijn we weer terug gegaan naar de stad, Sandakan. Hier blijven we nog een nachtje en dan hebben we morgen weer een lange reisdag, we vliegen morgen vroeg via Kuala Lumpur naar Phuket in Thailand. Waar we opgehaald worden en naar het Nationaal Park Khao Sok gebracht worden. Dat wordt dus weer de stok kaarten mee, om op de saaie luchthavens onze tijd te kunnen doden met een potje rikken. Nou ja, reizen kost nu eenmaal tijd.
Dat was het weer, heel veel groetjes aan al onze trouwe lezers.

• 01 Augustus 2011 - 16:42

Tante Diny:

hallo allemaal

we blijven je gewoon volgen we vinden het leuk wat jullie allemaal meemaken en het goed naar jullie zin hebben .nog veel plezier .

• 01 Augustus 2011 - 18:29

Moon&sik:

hoii Nikita hier,
    ik lees nu al jullie spannede avonturen achter elkaar.
    Ik wens jullie veel plezier nog!
    ik blijf vooral jullie dagendoor lezen!
    heel veel groetjes Nikita

• 01 Augustus 2011 - 19:14

Anja:

Ook vanuit frankrijk volg ik jullie haha.
    Ben blij dat ik al die dieren hier niet langs zie komen.
    Maar het klinkt wel spannend ik heb genoeg aan een tuinslang haha.
    Wij hadden al genoeg moeite een hond zo groot als een pony de tuin uit te krijgen. Ws was het een franse hond en verstond hij ons gewoon niet.
    Nou veel plezier verder.
    Gr uit het zonnige groffliers.

• 02 Augustus 2011 - 07:55

Corine:

halloa, fijn dat jullie het zo leuk vinden!!!!! ook vanaf een zon overgoten gool blijf ik jullie volgen.........
    groetjesssssssssss

• 02 Augustus 2011 - 09:34

Jay:

Hallo nobeltjes,
    Weer een leuk verhaal om te lezen. Jullie hebben ook veel wilde dieren gezien zeg, erg leuk! Ik hoop dat jullie de foto's er snel op kunnen zetten ik ben benieuwd. Ik heb ook nieuwe foto's op mijn waarbenjij.nu gezet!

xx uit Griekenland

• 02 Augustus 2011 - 18:40

Leo Vogels:

Te gek hoor, wat jullie allemaal meemaken. Hier in NL is zoiets niet te beleven. Prachtig dat jullie het zo naar jullie zin hebben en veel doen.
    Nog heel veel plezier gewenst.

groeten,
    Leo