Olifanten en Bond, James Bond. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Désirée - WaarBenJij.nu Olifanten en Bond, James Bond. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Désirée - WaarBenJij.nu

Olifanten en Bond, James Bond.

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Désirée

08 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, hier zijn we weer met een update van onze reis. We zitten inmiddels aan de Andaman zee in Khao Lak. Maar daarover later meer. In het np hebben we nog trekking op een olifant gedaan. Wij kenden dit al maar de jeugd wilde dit graag meemaken. Zo gezegd zo gedaan, Wat zijn het toch enorme beesten. Niet te geloven, die beesten lopen over zo'n smal padje, je hebt schrik dat ze uitglijden. Maar dat gaat helemaal goed. Floyd heeft nog een tijdje voor op kop gezeten, het is leuk te zien dat de kinderen er zo van genieten. 'S middags na de lunch liep ik even terug naar de boomhut, zie ik dat er apen op de daken en op het balkonnetje van de boomhutten aan het spelen zijn. Vlug mijn spullen weggelegd en foto,s schieten. Floyd kwam ook aangelopen, die is snel Stephan en Quincy gaan halen. Echt leuk om te zien. Apenheul on tour! Na de show zijn we nog een eindje opgelopen, de bergen, onderweg nog wat mangosteen gekocht, smullen. In het Nature Resort is het goed toeven, relaxte sfeer, vriendelijke mensen, goed eten, prima.

Inmiddels zitten we in Khao Lak, in 2004 heeft de tsunami hier huisgehouden. Het water heeft hier 5 meter hoog gestaan. Ongelooflijk! Er ligt hier een politieboot in het achterland welke een 2 mijl voor de kust lag en nu een 2 km in het binnenland. Bizar! Maar goed, er is nu een beter alarmsysteem en er staan bordjes voor een evt te volgen evacuatieroute.
Eigenlijk wilde we hier gaan snorkelen bij de Similaneilanden, dit moet echt een paradijsje zijn. Helaas hebben we pech. Deze eilanden zijn dus gesloten, jammer maar helaas. Sterker nog zee is op dit moment dusdanig ruw dat er niet gezwommen mag worden. Over dus op plan B. Floyd wilde graag naar de Phang nga bay en Quincy wilde naar en Boedistische tempel. We zijn dus op zoek gegaan naar een chauffeur, mr Sonny rond rijden. Een erg aardige man, welke ook veel kan vertellen over de omgeving. De tocht naar de bay is al prachtig, deze leidt langs rubberplantages, rumoerige stadjes en mooie bergen. Bij de local pier aangekomen, per longtail boot de Phang Nga baai in, prachtig. Eerst door de mangrove, we zien nog een Kingsfisher, wat een kleuren heeft deze vogel, daarna komen we uit op zee. Enorme rotsen doemen op uit het water. We varen naar het eiland waar de film man with the golden gun is opgenomen, nou ja opgenomen. Je ziet enkele stukjes van het eiland in de film. Stephan en ik hebben dit jaren geleden al eens gezien. Het eiland op zich stelt niet zo veel voor, maar de bay blijft schiierend. We varen terug en doen nog even een dorpje op palen aan, Koh Panyi. Ze hebben in dit dorpje zelfs een drijvend voetbalveld, weliswaar zonder gras maar toch. Daarna brengt mr Sunny ons naar een seafood restaurantje, echt heerlijk eten. Dat kunnen ze wel, koken. De thaise keuken is beter dan de maleise, tenminste dat vinden wij. Minder vet! Verder naar een boedistische tempel, echt mooi. Mr Sunny vertelt ons wat meer over de tempel en de boedisten. Indrukwekkend!
Gisterenavond zijn we nog langs een tailor geweest. We willen kleding laten maken voor de bruiloft van David en Marianne, maar helaas dat gaat hem hier niet worden. De tailors hier zijn veel indiers en nogal hebberig. Prima, maar wij kijken wel even verder. We blijven immers Nederlanders. Dat was het eigenlijk wel weer zo'n beetje, ik probeer morgen in KL nog even te reageren op de leuke reacties. Mijn internetkaartje is bijna op, vandaar. Groetjes van ons allemaal en tot later!

• 08 Augustus 2011 - 08:07

SIEN EN JOHN:

LEUK LEUK LEUK WAT FIJN DAT QUINCY EN FLOYD HET OOK ZO TOF VINDEN WANT DAN HEB JE HET ZELF OOK WIJ GAAN LEKKER DOOR MET RELAXEN, VANMORGEN AAN HET STRAND EN VANMIDDAG WEER EEN PAAR UURTJES, LEKKER DECADENT OM DE HOEK. WE GAAN DEZE WEEK NOG WEL WALVISSEN SPOTTEN. NOU NOG EVEN GENIETEN DAAR IN THAILAND EN WE KUNNEN AL ZEGGEN TOT VOLGENDE WEEK
    DIKKEX

• 08 Augustus 2011 - 08:14

Corine:

goh de mooie verhalen blijven ook maar binnenkomen, fijn om te horen dat jullie het zo goed stellen, ben ik blij dat ik pas naar het safari park ben geweest, dan kan ik me zelf nog iets van een voorstelling maken hahaha groetjes vanuit een waterig gool pfffff

• 08 Augustus 2011 - 08:28

Jay:

Hallo Nobeltjes,
    Weer een leuk verhaal. Leuk zo'n olifantentocht en al die dieren die daar in het wild rondlopen! Jammer dat er niet gezwommen mag worden maar gelukkig zijn er genoeg andere dingen om te doen. Hier gaat ook nog steeds alles prima. Geniet nog van de laatste paar dagen!
    xxx uit Griekenland

• 08 Augustus 2011 - 09:48

Opa En Oma:

Ook deze belevenissen van jullie weer gelezen goh je zou zo maar jaloers kunnen worden op jullie toch vinden wij het heel fijn voor jullie dat je dit mee kunt maken, dus geniet ook die laatste week van deze reis. wij zien jullie over een weekje graag weer gezond in Nederland terug.

Pap Mam Opa Oma

• 08 Augustus 2011 - 10:11

Hallo Allemaal:

leuk dat jullie het zo gezellig hebben met jullie mooie reis, we blijven jullie volgen gr tante diny

• 08 Augustus 2011 - 11:38

Sik En Moon:

hoi luitjes dit is hellemaal leuk jullie mooie verhalen lezen met een heerlijk koud biertje aan het strand, wij kunnen zo vanuit de tent het strand op lopen, en s`morgens worden we wakker gemaakt door papegaaien boven ons hoofd in de palm bomen. het is hier echt genieten. Tot de volgende keer groetjes van ons alle.

• 08 Augustus 2011 - 11:43

Sik En Moon:

hoii ik (nikita) wou ook nog even iets klein schrijven wat mama vergeten was.
    Het is hier geweldig maar er zijn al 21 dofijnen en 1 schildpad hier aangespoeld heel erg zielig...
    owen die zien we nooit.
    hij heeft 2 goede vrienden helaas gaan die morgen en overmorgen al weg